Inbjudan & Anmälan till Utställning

Vänligen läs igenom praktisk info innan du anmäler din organisation.

OM KONFERENSEN

Välkommen som utställare till Svenska Demensdagarna 2021 i Norrköping

Vi började med ett hundratal och samlar nu varje år ca 1500 deltagare från hela landet. Målgruppen för konferensen är alla som arbetar inom eller intresserar sig för demensområdet.  Vi har både nya och återkommande deltagare.

Hemsidan uppdateras löpande. I början av januari publicerar vi det klara programmet och öppnar anmälan för deltagare.

Utställningen blir oftast fullbokad, så var ute i god tid med er anmälan för att säkra en plats!

Varmt välkommen önskar styrelsen för Svenska Demensdagarna!

VIKTIGA DATUM/PRELIMINÄRA DATUM

Tisdag 18 maj14:00 – 20:00Inflyttning
Onsdag 19 maj 07:00 – 07:45
08.00 – 09:30
09:00 – 16:35
19:00
Inflyttning
Registrering, kaffe och utställningsbesök
Konferensprogram dag 1
Middag
Torsdag 20 maj08:30 – 16:00
14:30 – 18:00
Konferensprogram dag 2
Utflyttning (efter eftermiddagsfika)

UTSTÄLLNINGSOMRÅDE

Utställningen kommer att äga rum en trappa ned i Trozelligalleriet. Några av konferenslokalerna ligger i direkt anslutning till galleriet och deltagarna kommer även att passera utställningen på väg till andra lokaler. Fikapauser har integrerats i utställningen för att maximera möjligheten för utställare att möta deltagarna. Mingellunch kommer att serveras i flera delar/våningar i anläggningen. Kaffe efter luncherna kommer att serveras i bl.a. utställningsområdet.

Vänligen observera att några av konferenssalarna ligger i direkt anslutning till utställningen, varav den ena endast åtskiljs av en tunn glasvägg Det innebär att det måste det vara tyst i utställningsområdet mellan fika- och lunchpauser för att inte störa seminarieföreläsningarna. Se program för tider, klicka här för att se programmet.

UTSTÄLLARPAKET

12 000 kr exkl. moms

Paketet innehåller:

  • 6 kvm yta (3×2 meter)
  • 3 meter bakre vägg och 1 meter skiljevägg i vitt trä
  • 1 ståbord (H=110 cm, Ø= 70 cm) och 1 barstol eller 1 lågt bord (H=70 cm, L=120 cm, D=80 cm) och 1 konferensstol
  • Tillgång till el (standard)
  • 2 spotlights
  • Trådlöst internet (önskar man en mer stabil lina för att exempelvis visa film kan detta köpas till)
  • Grå matta
  • 1 fri deltagare till konferensen inkl. seminarier, luncher och fika (observera att middag inte ingår)

Utställningsytan på Louis de Geer är mindre än föregående år i Göteborg och Malmö. Det finns ett begränsat antal dubbelmontrar att boka. Först till kvarn-principen gäller.

svenskademensdagarna

Bild utställarplats (val kan göras av lågt bord eller ståbord)

ANMÄLAN OCH HOTELLBOKNING

Varje utställarpaket inkluderar kaffe och lunch för en person samt deltagande i plenum & seminarier i mån av plats. All utställande personal ska anmäla sig via en separat anmälningslänk som kommer att skickas ut till kontaktperson för utställarplatsen. Deltagande vid middag kan bokas i mån av plats och kostar 800 kr per pers exkl. moms.

Ett antal hotellrum i olika priskategorier har förbokats för konferensen med förhandlade priser, hotellrum bokas i samband med anmälan online. Mer info om hotellen kan du hitta här.

EXTRA MONTERPERSONAL

1300 kr exkl. moms

Varje utställarpaket inkluderar kaffe och lunch för en person. Deltagande i plenum & seminarier ingår i mån av plats. All utställande personal skall anmäla sig via en separat anmälningslänk som kommer att skickas ut till kontaktperson för utställarplatsen. Extra monterpersonal bokas i samband med anmälan av den fria deltagaren.

Ett antal hotellrum i olika priskategorier har förbokats för konferensen med till ett fast konferenspris. Hotellrum bokas i samband med monterpersonalanmälan som sker elektroniskt via länk. Mer info om hotellen kan du hitta på hemsidan https://svenskademensdagarna.se/anmalan-hotel/hotell/.

MIDDAG

800 kr exkl. moms

Middagen äger rum på onsdagen den 19 maj kl. 19.00, middag, dryck och underhållning är inkluderat. Middagen bokas i mån av plats i samband med anmälan av monterpersonal.

ILÄGG I KONFERENSMAPP

3000 kr exkl. moms

Varje deltagare får en mapp med program och annan information om konferensen, i denna finns möjlighet att ha ett ilägg på max en A4 sida. Produktions- och fraktkostnad står ni själva för.

UTSTÄLLAR-APP

2000 kr exkl. moms

Utställarapp för att scanna och registrera era besökare i montrarna. Tillägg av kommentar till varje deltagare är möjlig (max 200 tecken). Pris exkl. smartphone/läsplatta, dessa tillhandahålls av utställaren själv. Utöver namn och företagsnamn får man via utställarappen också tillgång till kontaktuppgifter till varje scannad deltagare.

Deltagarlista (endast namn och företag) skickas ut innan konferensen börjar, medan scanningsrapport inkl. kontaktuppgifter skickas ut efter mässan. Varje deltagare skall tillfrågas innan scanning får ske.

BESTÄLLNING AV EXTRA MONTERMÖBLER OCH UTRUSTNING

Beställning av extra montermöbler görs direkt med Louis de Geers Mässupport.

Sista datum för beställning innan förhöjd avgift är 6 maj 2020

Mässupport (endast extrabeställningar):
Thom Andersson
076-527 62 70

Övriga kontaktpersoner

Praktiska frågor (gods, in- och utflyttning m.m.)
Ferid Salihi
011-15 50 24
ferid.salihi@norrkoping.se

Montercatering (vid servering/önskemål om mat/dryck till monter)
Andrea Torrico
011-15 50 44
andrea.torrico@ldgab.se

Allmänna frågor
Liselotte Andersson
T: 011-15 50 41
M: 073- 020 17 83
Liselotte.Andersson@norrkoping.se

VILLKOR

Betalningsvillkor
Fakturering sker löpande. Faktura kommer att skickas efter att Sweden Meetx mottagit kontrakt via den elektroniska anmälan med 30 dagars betalning. Betalning skall vara Sweden Meetx tillhanda innan konferensen börjar. Om betalning inte inkommer i tid reserverar vi oss rätten att sälja utställningsplatsen till ett annat företag/organisation.

Alla priser är angivna i SEK och exkl. 25% moms.

Inflytt
Tisdag                       18 maj                 14:00 – 20:00
Onsdag                     19 maj                 07:00 – 07:45 (OBS! Ej senare då morgonfika serveras kl 08:00)

Entré: Lastintag, Holmengatan 24 (ej huvudentrén)

Nedmontering och utflytt
Ingen utställare tillåts att packa ned/bryta sin monter eller föra ut utställningsgods innan utsatt tidpunkt för utflyttning den sista utställningsdagen. Observera att plenumföreläsning sker på våningen ovanför utställningen, vänligen ta i beaktning att höga ljud ev. kan orsaka överhörning in till plenumsalen.

Torsdag                    20 maj                14:30 – 18.00 (Efter eftermiddagsfika)

Produktion och leveranser
I de fall utställaren ska leverera ett ilägg till mappen, tar vi inte ansvar för sena leveranser. Vi kan inte garantera att iläggen kommer med i konferensmappen om material inte är oss tillhanda i tid eller om de inte levererats till rätt adress. För leveranser till utställningen är det utställarens ansvar att följa Malmömässans praktiska instruktioner som skickas ut i god tid innan konferensen. Det är också utställarens uppgift att ansvara för att leverans kommer fram i tid.

Avbokningsregler
Eventuell avbokning måste ske skriftligen till Sweden Meetx. Utställningspaketet är avbokningsbart fram till och med 1 februari 2021 minus en administrationsavgift på 10%. Från 2 februari är anmälan bindande och ingen återbetalning kan göras.

Integritetspolicy
Vi värnar om att skydda din personliga integritet. De uppgifter vi ber dig om i anmälan är uppgifter vi behöver för att kunna genomföra mötet, logistiken, login, betalningar etc. på korrekt sätt. Vi kommer att lämna relevant information till våra samarbetspartners (resebyrå/hotell/anläggning och industri) med samma syfte. Varken vi eller våra samarbetspartners kommer att dela någon information vidare till tredje part. Vi kan komma att behålla ditt namn och epost-adress för framtida arrangemang, men du är alltid fri att avböja eventuella inbjudningar.

Vi får inte registrera dina uppgifter utan ditt godkännande, genom att ni anmäler ert företag/organisation som utställare samt bockar i rutan ”Jag godkänner och har läst integritetspolicyn” i våra anmälningsformulär godkänner du att vi lagrar dina uppgifter enligt konferensens integritetspolicy.

Sweden Meetx AB och arrangören Svenska nätverket för demenskunskap är gemensamt personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Läs hela integritetspolicyn för konferensen här >>

KONTAKT

För frågor och information tveka inte att kontakta oss.

Konferenssekretariat
Sweden Meetx
E-mail:   demensdagarna@meetx.se
Tele: 031 708 86 90

Planskiss och Anmälan

ALLOKERING AV UTSTÄLLARPLATSER

Du väljer själv monterplats när du anmäler dig som utställare till konferensen. Detta gör du via den elektroniska anmälan (se grön knapp längst ned på sidan). I anmälan kan du också se vilka platser som finns tillgängliga, samt se vilket företag/organisation som bokat vilken plats i utställningen.

Översikt Svenska Demensdagarna 2021 på Louis De Geer

Planskiss för platser i utställningen

Klicka för att öppna och se detaljer

Lista på anmälda utställare

Klicka för att öppna och se detaljer

Anmäl dig som utställare här

Klicka för att öppna och anmäla dig