Inbjudan & Anmälan till Utställning 2025
Vänligen läs igenom praktisk info innan du anmäler din organisation.
Anmälningslänk finner du längst ner på denna sida.
Om konferensen
Välkommen som utställare till Svenska Demensdagarna 2025 i Göteborg
Vi började med ett hundratal och samlar vanligtvis varje år upp emot 1500 deltagare från hela landet. Målgruppen för konferensen är alla som arbetar inom eller intresserar sig för demensområdet. Vi har både nya och återkommande deltagare.
Hemsidan uppdateras löpande. I december 2024 publicerar vi det klara programmet och öppnar anmälan för deltagare.
Utställningen blir oftast fullbokad, så var ute i god tid med er anmälan för att säkra en plats!
Varmt välkommen önskar styrelsen för Svenska Demensdagarna!
Viktiga datum
Onsdag 14 maj | 14:00 – 20:00 | Inflyttning |
Torsdag 15 maj | 07:00 – 07:45 08.00 – 09:15 09:15 – 16:35 19:00 | Inflyttning Registrering, kaffe och utställningsbesök Konferensprogram dag 1 Middag |
Fredag 16 maj | 08:30 – 16:00 14:30 – 18:00 | Konferensprogram dag 2 Utflyttning (efter eftermiddagsfika) |
Utställningsområde
Utställningen kommer att äga rum i H-hallen på Svenska Mässan i Göteborg. Fikapauser har integrerats i utställningen för att maximera möjligheten för utställare att möta deltagarna.
Klicka här för att se programmet.
Utställarpaket
13 000 kr exkl. moms
Paketet innehåller:
- 6 kvm yta (3×2 meter)
- 3 m bakre aluvägg och 1 m skiljevägg i alu. Höjd 2,5 m
- 1 lågt bord (B120 x D70 x H75 cm) och 1 konferensstol
- Tillgång till el (standard)
- 2 spotlights
- Trådlöst internet (önskar man en mer stabil lina för att exempelvis visa film kan detta köpas till)
- Grå matta i monter
- 1 fri deltagare till konferensen inkl. seminarier, luncher och fika (observera att middag inte ingår)
I anmälningen finns möjlighet att mot en avgift byta ut det låga möbelpaketet som ingår i grundpaketet till ett 1 ståbord (H=110 cm, Ø= 60 cm) och 1 barstol om man istället önskar ett högt möbelpaket.
Bild utställarplats. Lågt bord ingår. Ståbord valbart mot avgift
Hållbarhet
Som arrangörer för Svenska Demensdagarna arbetar vi sen lång tid tillbaka målmedvetet för att minska miljö- och klimatpåverkan vid arrangemanget.
Vi uppmanar dig som utställare att också planera och genomföra er medverkan vid konferensen på ett sätt som minimerar påverkan på miljön.
Läs mer om hållbarhetsarbetet här >>
Anmälan och hotellbokning
Varje utställarpaket inkluderar kaffe och lunch för en person samt deltagande i plenum & seminarier i mån av plats. All utställande personal ska anmäla sig via en separat anmälningslänk som kommer att skickas ut till kontaktperson för utställarplatsen. Deltagande vid middag kan bokas i mån av plats och kostar 800 kr per pers exkl. moms.
Ett antal hotellrum i olika priskategorier har förbokats för konferensen med förhandlade priser, hotellrum bokas i samband med anmälan online. Mer info om hotellen kan du hitta här.
Extra monterpersonal
1500 kr exkl. moms
Varje utställarpaket inkluderar kaffe och lunch för en person. Deltagande i plenum & seminarier ingår i mån av plats. All utställande personal skall anmäla sig via en separat anmälningslänk som kommer att skickas ut till kontaktperson för utställarplatsen. Extra monterpersonal bokas i samband med anmälan av den fria deltagaren.
Ett antal hotellrum i olika priskategorier har förbokats för konferensen med till ett fast konferenspris. Hotellrum bokas i samband med monterpersonalanmälan som sker elektroniskt via länk. Mer info om hotellen kan du hitta på hemsidan https://svenskademensdagarna.se/anmalan-hotel/hotell/.
Middag
800 kr exkl. moms
Middagen äger rum torsdag den 15 maj kl. 18.45, middag, dryck och underhållning är inkluderat. Middagen bokas i mån av plats i samband med anmälan av monterpersonal.
Annonsering
Annons i programboken
4000 kr exkl. moms
Annonsstorlek ¼ A4-sida. Alla annonser är samlade tillsammans på ett antal sdor i programboken.
Företagsinformation på hemsidan samt länk till sidan i mobil mobilwebb
4000 kr exkl. moms
Möjlighet att ha information om företaget/organisationen på en samlad annonssida på hemsidan. Inkluderat är också en länk i mobil-appen som leder till annonssidan. Informationen kommer att finnas tillgänglig 4 veckor efter konferensen genomförts på hemsidan.
Information som kommer publiceras är:
- En beskrivning (max 100 ord) av företaget/organisationen samt ev. produkter/tjänster som erbjuds
- Länk till hemsida
- Länk till produktblad eller film
Annons i programbok och digitalt
6000 kr exkl. moms
Både annons i programboken och information på hemsidan med länk från mobilappen.
Utställar-app
2000 kr exkl. moms
Utställarapp för att scanna och registrera era besökare i montrarna. Tillägg av kommentar till varje deltagare är möjlig (max 200 tecken). Pris exkl. smartphone/läsplatta, dessa tillhandahålls av utställaren själv. Utöver namn och företagsnamn får man via utställarappen också tillgång till kontaktuppgifter till varje scannad deltagare.
Deltagarlista (endast namn och företag) skickas ut innan konferensen börjar, medan scanningsrapport inkl. kontaktuppgifter skickas ut efter mässan. Varje deltagare skall tillfrågas innan scanning får ske.
Beställning av extra montermöbler och utrustning
Beställning av extra montermöbler görs direkt till Svenska Mässans monterservice. Faktura skickas separat från mässan för material som beställs direkt av dem.
Problem med att öppna prova detta Chrome-tillägg
Sista datum för beställning: TBA
Monterservice & Eventservice, After Sales
Telefon: +46 31 708 85 51
E-mail: jenny.andersson@
Leveransadress
Leveransadress:
Svenska Demensdagarna 2025
Svenska Mässan
Att: [Utställarens företag, monternummer]
Mässans Gata 6
412 51 GÖTEBORG
Godsförsendelser måste föranmälas 5 dagar före leverans och hämtning
För mer information, föranmälan och priser, se här:
tidsbokning.transport.svenskamassan.se
Telefonnummer till godsmottagningen: 031 7088168
Märk gods tydligt med monternummer och företagsnamn.
OBS! Viktigt att allt gods är förbeställt för upphämtning av ert företag/organisation. Allt gods ska vara märkt med leveranssedel för upphämtning.
Villkor
Betalningsvillkor
Fakturering sker löpande. Faktura kommer att skickas efter att Sweden Meetx mottagit kontrakt via den elektroniska anmälan med 30 dagars betalning. Betalning skall vara Sweden Meetx tillhanda innan konferensen börjar. Om betalning inte inkommer i tid reserverar vi oss rätten att sälja utställningsplatsen till ett annat företag/organisation.
Alla priser är angivna i SEK och exkl. 25% moms.
Inflytt
Onsdag 14 maj 14:00 – 20:00
Torsdag 15 maj 07:00 – 07:45 (första fikan serveras 08:00 i utställningen)
Entré: Använd P-Hus Focus Gårda Affärdcentrum (maxhöjd 2.05m). På plan 3 finns en gångbro rakt in ”Entré Focus F”. Vid gångbron finns även vagnar till utlåning för transportering av mindre gods.
Under inflyttning använder utställare entré ”Focus F” (utställarentré) via Parkeringshus Gårda Affärscentrum.
Nedmontering och utflytt
Ingen utställare tillåts att packa ned/bryta sin monter eller föra ut utställningsgods innan utsatt tidpunkt för utflyttning den sista utställningsdagen.
fredag 16 maj 14:30 – 18.00 (efter avslutad eftermiddagsfika)
Produktion och leveranser
För leveranser till utställningen är det utställarens ansvar att följa Mässans praktiska instruktioner som skickas ut i god tid innan konferensen. Det är också utställarens uppgift att ansvara för att leverans kommer fram i tid.
Avbokningsregler
Anmälan är bindande.
Integritetspolicy
Vi värnar om att skydda din personliga integritet. De uppgifter vi ber dig om i anmälan är uppgifter vi behöver för att kunna genomföra mötet, logistiken, login, betalningar etc. på korrekt sätt. Vi kommer att lämna relevant information till våra samarbetspartners (resebyrå/hotell/anläggning och industri) med samma syfte. Varken vi eller våra samarbetspartners kommer att dela någon information vidare till tredje part. Vi kan komma att behålla ditt namn och epost-adress för framtida arrangemang, men du är alltid fri att avböja eventuella inbjudningar.
Vi får inte registrera dina uppgifter utan ditt godkännande, genom att ni anmäler ert företag/organisation som utställare samt bockar i rutan ”Jag godkänner och har läst integritetspolicyn” i våra anmälningsformulär godkänner du att vi lagrar dina uppgifter enligt konferensens integritetspolicy.
Sweden Meetx AB och arrangören Svenska nätverket för demenskunskap är gemensamt personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Läs hela integritetspolicyn för konferensen här >>
Försäkring
På Demensdagarna 2025 ingår en utställarförsäkring i er anmälningsavgift som täcker upp till 200 000 SEK enligt nedan specifikation.
Om ni har behov av att öka ert försäkringsvärde, vänligen kontakta johan.aridun@svenskamassan.se
Svenska Mässan har tillsammans med If försäkringsbolag tagit fram marknadens förmånligaste och enklaste försäkring för utställare. Försäkringen innehåller allt som utställare normalt behöver, exempelvis:
1. Den ansvarsförsäkring varje utställare är skyldig att ha.
2. Utställarens gods är helförsäkrat under transport till och från mässan inklusive lastning och lossning.
3. Godset är helförsäkrat på mässan i samband med utställningen inklusive upp- och nedpackning.
4. Försäkringen gäller utställare, registrerade samutställare och företag representerade i montern.
5. Under mässan egendom tillhörande utställaren samt hyrd egendom från Svenska Mässan Gothia Towers.
Obs! Försäkring är obligatorisk på Svenska Mässan. Har ni egen utställarförsäkring, inklusive ansvarsförsäkring, kan ni meddela detta skriftligt med bevis på försäkringen.
Villkor för utställarförsäkring
Kontakt
För frågor och information tveka inte att kontakta oss.
Konferenssekretariat
Meetx
E-mail: demensdagarna@meetx.se
Tele: 031 – 708 86 90
Planskiss och Anmälan
Allokering av utställarplatser
Du väljer själv monterplats när du anmäler din organisation som utställare till konferensen. Detta gör du via den elektroniska anmälan (se grön knapp längst ned på sidan). I anmälan kan du också se vilka platser som finns tillgängliga, samt se vilket företag/organisation som bokat vilken plats i utställningen.